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2023년 6월 15일
에스츄어리, 체코 애니 캐릭터 ‘패트와 매트’ 라이선싱 주력
최근 레트로 열풍 속 추억의 캐릭터로 재소환, 각종 미디어와 소셜미디어 등을 통해 바이럴되고 있다. ‘패트와 매트’ 컨셉의 즉석 사진 촬영이 2년 전부터 유행하고, 경상도 출신 유튜버 갱스타가 ‘패트와 매트’ 경상도 사투리 버전 채널을 지난해부터 운영 중이다. 일부 회차는 조회 수 100만 뷰를 기록할 만큼 인기다.
이에 라이선스 제품까지 덩달아 인기가 높아지고 있다. 스트리트 캐주얼 ‘메인부스’가 지난 5월 무신사 한정판으로 출시한 ‘패트와 매트’ 캡슐 컬렉션은 매일 200장 이상 판매됐고, 5차 리오더를 진행했다.
2023년 4월 25일
MDR moves into first flagship store to build FIFA corporate brand
MDR Brand Management – FIFA’s appointed licensing agency across Asia – has scored another win, launching the first official licensed FIFA-branded flagship store in Seoul, South Korea, working with existing partner, Cowell Fashion.
2023년 4월 5일
Top Global Licensing Agents 2023: Rankings and Ones to Watch
License Global’s annual report ranks licensing agents by total retail revenue earned from licensed consumer products for their clients. : 13. MDR Brand Management
Retail Sales: $1,680,000,000 (estimated)
Client List: Amora, Amy Winehouse, Elizabeth Arden, FIFA, Jolly Rancher, The Hershey Company, Maille, Miffy, Moonbug, Paul Frank, Reese’s, Revlon and Sophie La Girafe.
2023년 4월 4일
thisisneverthat Releases Second Grateful Dead Collaboration
Seoul-based thisisneverthat is officially dropping its second collaborative capsule with the legendary American rock band, Grateful Dead. Joining forces with the cult-favorite psychedelic rock band, thisisneverthat continues to pay homage to the ’60s group known to be “the pioneering Godfathers of the jam band world.” Consistently boasting an eclectic style, the collaboration leans into the band’s unique aesthetic for its classic wardrobe staples.
2023년 3월 6일
‘FIFA 1904’ 명동 등 핵심 상권 진출
더현대서울, 타임스퀘어 입점
연말까지 30개점으로 확대 계획
코웰패션(대표 임종민, 김유진)의 ‘FIFA 1904’가 핵심 상권을 중심으로 유통망을 확대하고 있다. 이달 초 명동 플래그십 스토어 오픈과 함께 더현대서울과 영등포 타임스퀘어에 정규 매장을 열었다.
명동 플래그십 스토어는 명동길 눈스퀘어 옆 건물로 상권의 메인 자리다. 2층 규모로 1층은 매장, 2층은 창고로 운영 중이다.
면세점을 통해 해외 관광객들에게 좋은 반응을 얻으면서 명동 상권 진출을 통해 ‘FIFA 1904’만의 경쟁력을 확보하겠다는 계획이다. 특히 이번 플래그십 스토어를 시작으로 전국 핵심 상권으로의 진출을 시작한다.
2022년 11월 28일
MDR Brand Management Scores First Licensing Partnership to Build the FIFA Corporate Brand
MDR Brand Management, FIFA’s appointed licensing agency across Asia, has secured the launch of official licensed FIFA-branded clothing in South Korea, working with Korean fashion company, Cowell Fashion.
The first drop of FIFA-branded casual wear, athleisure, footwear and accessories is sold across shop-in-shops in Korean department stores, including Shinsegae and Lotte, and their respective online platforms. The collection also has presence in the duty-free section of Seoul’s primary airport, Incheon.
2022년 10월 18일
thisisneverthat® x Grateful Dead, 협업 기념 팝업 스토어 오픈
지난 9일, 전설적 록 밴드 그레이트풀 데드(Grateful Dead)와의 협업을 예고한 디스이즈네버댓(thisisneverthat)이 오는 21일부터 10일간 ‘엠프티(E( )PTY) 성수’에서 협업 기념 팝업 스토어를 연다.
앞서 그레이트풀 데드의 트레이드 마크, 댄싱 베어(Dancing Bear)와 번개 마크 그리고 두 브랜드의 로고를 새겨 넣은 컬렉션 이미지를 공개하며 기대를 불러 모은 이번 협업 컬렉션은 카펜터 셋업을 시작으로 카디건, 후디, 티셔츠 등을 비롯해 컵, 러그 등 다채로운 아이템으로 구성됐다.
2022년 10월 18일
thisisneverthat's Latest Collaboration Celebrates the Grateful Dead
thisisneverthat now works with the cult-favorite psychedelic rock band, Grateful Dead, for a special-edition capsule. Established in the San Francisco Bay Area in the ’60s, Grateful Dead are known as “the pioneering Godfathers of the jam band world,” boasting an eclectic style that fuses far-reaching elements from blues and folk to country and reggae.
2022년 9월 27일
MDR Brand Management continues to support the Amy Winehouse Foundation
Following a successful first year of product launches and activites including a restrospective exhibition at the Design Museum in London, Amy Winehouse was awarded Best Licensed Brand in the Lifestyle: Art, Design, Celebrity, Fashion category at the annual Licensing International Excellence Awards in May in Las Vegas.














![[2022년 Best of Best]★ 코웰패션 ‘피파 OLP’ - 카타르 월드컵 열기로 고객 접점 확대](https://static.wixstatic.com/media/792b1f_5d1e674213c5498aa6d910a72ca4ce6d~mv2.jpg/v1/fill/w_266,h_138,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/Image-empty-state.jpg)










